6 tervislikku toiduainet, mis aitavad Sul lõõgastuda ja stressi vältida

Uuringud on teinud kindlaks, et siin nimetatud toiduained aitavad hoida korras vaimset tervist ning vältida ebameeldivat stressi. Nende abil on võimalik luua oma isiklik Zen teekond läbi söömise.

Asparaagus

1202-calm-food-01

On tõsi, et asparaaguse söömisega võib kaasneda imeliku värvi ja lõhnaga uriin, kuid arvestades, millise koguse folaate asparaaguse söömisega omandatakse, on see väga väike ja mitteoluline kõrvalnähe. Asparaagustes on ka ohtralt B-vitamiini, mis aitab püsida rahulik ka siis, kui stress tõeliselt ründab. Lisa mõned aurutatud asparaagused oma salatile või vokiroale ja rahulolu ning maitseelamus on garanteeritud.

Avokaado

1202-calm-food-02

Peale selle, et tegemist on imelise tervisliku rasva allikaga, suudab see kreemjas puuvili ära hoida ka ebameeldivat stressi. Avokaado sisaldab ka ohtralt glutatiooni, ainet, mis blokeerib nende rasvade imendumist, mis põhjustavad keha oksüdatiivset kahjustumist (protsess, mis loob vabu radikaale ja põhjustab enneaegset vananemist). Ka avokaadod sisaldavad rohkelt folaate. Seada puuvilja võid lisada nii salatisse kui ka võileivale majoneesi asemel.

Marjad

1202-calm-food-03

Kõik marjad on C-vitamiini rikkad ja C-vitamiin aitab vähendada stressi. Saksa teadlased palusid 120 inimesel pidada kõnet ja lahendada keerulisi matemaatika ülesandeid. Nendel, kellele oli antud C-vitamiini, oli peale sellist stressirohket olukorda vererõhk ja kortisooli tase madalam, kui neil, kes vitamiini ei saanud. Marju on hea lisada nii pudrule kui ka jogurtile ja lihtne paigutada ka sügavkülma.

Apelsinid

1202-calm-food-04

Apelsinid on taas suured C-vitamiini allikad. Nende paks koor võimaldab neid lihtsalt kaasas kanda. Vahelduseks võid apelsinide asemel süüa ka klementiine, mandariine või muud sarnast.

Austrid

1202-calm-food-05

Üldiselt räägitakse austrite söömisest seoses seksiga, siia sattusid nad aga seetõttu, et sisaldavad suurel hulgal tsinki. Kuues austris, mida tavaliselt serveeritakse restoranis suupistena, on rohkem kui pool päevasest tsingi vajadusest. Nad on omapärase maitsega, kuid fännid naudivad neid kokteilkastme, mädarõika või siis sidrunimahlaga.

Pähklid

1202-calm-food-06

Pähklid sisaldavad alfa-linoleenhapet, olulisi omega-3 rasvhappeid ja teisi polüfenoole, mis mõjuvad ajule turgutavalt. Uuringud on ka tõestanud, et pähklites olevad omega-3 rasvhapped suudavad hoida stressihormooni kortisooli ja adrenaliini taseme kontrolli all.

Selleks, et nende maitsearoomi paremini esile tuua, tuleb neid enne salatisse lisamist 10 minuti röstida.

Loe ka: 20 üllatavat fakti toidupsühholoogiast ja Mida peab sööma, et aju töötaks paremini ja mõtted liiguks kiiremini