Elan tervislikult, minu pere aga mitte. Kuidas saan seda muuta

Kas olete kogenud, et teie sooviks elada ja toituda tervislikult, kuid teie pere ei toeta seda? See võib nii olla päris mitmel põhjusel:

  • Sina oled jõudnud tervisliku toitumiseni tänu sellele, et soovid kaalu langetada, Sinu tervis on märku andnud, et ta ei toimi nii nagu peaks, mõned toiduained ei sobi Sulle ja on vaevusi tekitanud või on põhjus milleski muus sarnases, kuid Sinu kodustel seda muret ei ole ja sellepärast pole neil ka motivatsiooni Sinu elustiili järgida;
  • Nad lihtsalt ei ole veel valmis Sinuga liituma;
  • Neil puuduvad teadmised sellest, kuidas toit mõjutab tervist ja enesetunnet;
  • Nad on kõige uue suhtes skeptilised;
  • Kardetakse, et kui Sinu elustiil muutub, siis muutud ka Sina ise ja nad kaotavad Su.

Mida siis teha? Siit mõned nõuanded.

  1. Räägi nendega ja selgita, miks selline elustiili muutus on Sulle oluline.

Suuna tähelepanu oma vajadustele ja palu neilt, et nad Sinu eesmärkidele kaasa elaksid. Räägi südamest südamesse.

  1. Kui oled selgitanud, mis on Sulle oluline, palu neil jagada seda, mis on neile tähtis.

Kui oled teada saanud, mis on neile oluline, siis saad selle seostada ka tervisliku elustiiliga. Näiteks soovib tütar või poeg olla edukas mõnel spordialal ja Sa saad selgitada, kuidas tervislik toitumine võib seda eesmärki toetada.

  1. Küsi, millised toidud neile tõeliselt meeldivad ning leidke koos, millega saaks neid asendada, et ka Sina saaksid sellist toitu süüa.

Tee tüüpilisi toite nii, et nad oleksid kohendatud Sinu tervislikule dieedile. Näiteks, et nad oleksid gluteeni- või lihavabad või siis vähenda suhkru, soola vms osakaalu. Kõik on võimalik, vaja on lihtsalt natuke fantaasiat.

  1. Kaasa on peresisesed oponendid toiduvalmistamise protsessi.

Toiduvalmistamisest tuleks teha lõbus, tore ning kõiki kaasahaarav sündmus. Lase näiteks igal pereliikmel planeerida ühe päeva menüü. Selle menüü siseselt on lihtne muuta toiduaineid tervislikumaks ning ühtlasi ka selgitada, miks mõni neist on kasulik, milliseid vitamiine sisaldab, kuidas organismi mõjutab jne.

  1. Viska igasugune rämpstoit kodust välja

Rämpstoit, ehk siis toit, mis ei anna Sulle midagi peale tühjade kalorite, tuleb lihtsalt välja visata. Selle puhul ei ole mõtet hakata otsima kasutegureid ega muud sellist. See on toit, millest tuleb kõigil loobuda.

Kogu oma pere toitumisharjumuste muutmine ei pruugi olla lihtne, see võib alguses tekitada natuke probleeme aga see on võimalik. Tuleb lihtsalt olla järjekindel!

Loe ka: 6 tervislikku toiduainet, mis aitavad Sul lõõgastuda ja stressi vältida ja 20 üllatavat fakti toidupsühholoogiast