Kas sa tead, kuidas tervislikult hingata?

Hingamisest ei olene mitte ainult rakkude varustamine hapnikuga.  Sellest oleneb ka lümfivedelik, mis sisaldab organismi kaitsvaid valgeid vereliblesid.  Lümfisüsteem toimib nii, et veri pumbatakse südamest läbi arterite peenikestesse poorsetesse kapillaaridesse. Veri kannab  endaga kapillaaridesse hapnikku ja toitaineid, kus need lahustatakse vedelikuks, mida kutsutakse lümfiks. Rakud saavad sealt vajalikku hapnikku ja toitaineid. Lümfisüsteemi ülesandeks on ka surnud vererakkude ja muude toksiliste ainete eemaldamine. Lümfisüsteemi paneb tööle sügav hingamine.

Kõikidest tervise jaoks vajalikest elementidest on kõige tähtsam hapnik. Nobeli preemia laureaat Dr. Otto Warburgil õnnestus muuta normaalsed terved rakud halvaloomulisteks lihtsalt neile vähem hapnikku andes. Läbi uuringute on jõutud järeldusele, et hapnikku puudus mängib rakkude muutumisel vähirakkudeks muutumises põhirolli. Kindlasti mõjutab see ka elukvaliteeti üldiselt, sest rakkude kvaliteet määrab ära elukvaliteedi. Organismi hapnikuga varustamine on väga oluline, aga kahjuks paljud ei tea, kuidas hingata.

Kõige efektiivsem organismi puhatav hingamismoodus on järgmine:

  •         Hingake sisse lugedes üheni, hoidke hinge kinni, lugedes neljani, ning hingake välja, lugedes kaheni.

Kui te hingasite sisse ja lugesite neljani, siis tuleb hinge kinni pidada lugedes kuueteistkümneni ning välja hingata kaheksani lugedes.

Miks peab väljahingamine võtma rohkem aega kui sissehingamine?

Sellepärast, et just siis väljutate te oma lümfisüsteemi kaudu mürke.

Miks tuleb aga hinge kinni pidada nii kaua?

Sest just siis saate te täielikult oma verd hapnikuga varustada ja lümfisüsteemi aktiveerida. Hingates peaksite alustama sügavalt kõhust – nagu tolmuimeja, mis kõik mürgid kehast välja imeb. Leidke aega ja hingake eelmainitud suhte järgi kolm korda päevas.

Teine tervisliku hingamise oluline element on igapäevane aeroobne treening. Aeroobne tähendabki treenimist õhuga. Ujumine on suurepärane, jooksmine hea, aga natuke pingutav. Kõike lihtsam on alustada batuudil hüppamisega. Aeroobse treeninguga tasuks alustada aeglaselt ja vähemaga ning järk järgult koormust suurendada. Õigesti treenides olete võimeline sügavalt hingama ja treeningut seni jätkama, kuni olete saanud korraliku koormuse.

Maailmas ei ole olemas toitu ega vitamiinitabletti, mis annaks sama tulemuse mis korralik hingamine.

Pärast aeroobset treeningut ja sügavat hingetõmmet, sobib end turgutada Teazy energiateega

Allikas: Anthony Robbins “Sisemine Jõud”

Loe ka:  12 harjutust, mis hävitavad stressi 15 minutiga ja 10 olulist fakti jooksmisest, mida lihtsalt pead teadma