Kõik saab alguse mõtlemisest!

Klassikaks saanud filmis kõlav laulusalm ütleb: „Iga mees on oma saatuse sepp ja oma õnne valaja“. Tegemist ei ole pelgalt luulereaga või olulise elutõega. Täpsustades, siis oma mõtetega loome me end ümbritseva maailma ja negatiivsete mõttemustritega piirame end olemaks õnnelik.

Siit 10 mõttemustrit, mis ei lase sul olla õnnelik

  1.      Täiuslikkuse kinnisidee

Kas mõtled tihti, et kõike mis su ümber tuleks täiustada – mitte midagi ei ole nii hästi kui peaks või võiks olla, sa ei ole kunagi täielikult rahul. Kui jah, siis sinu takistajaks olemast õnnelik on kinnisidee, et kõik peab olema täiuslik. Tihti piisab sellest, et kõik on lihtsalt okei. Ei ole vaja muretseda pisiasjade pärast, võime tunda rõõmu sellest, mis on, teebki õnnelikuks.

  1.      Mõttevõrdlused

„Miks ma ei ole abielus, „miks mul ei ole lapsi“, „miks mul ei ole oma maja“, „miks mul ei ole niipalju raha“ jne jne. See on äärmiselt mürgitav mõttemuster, mis igal juhul rikub ära nii sinu päeva, nädala ning lõpuks ka kogu elu. Ela nii nagu sulle meeldib.

  1.      Polariseerutud mõtlemine

Kõik siin maailmas on hea või halb ehk mustvalge. Tegelikult mahub musta ja valge vahele päris mitu halli tooni. Mustvalgelt suhtumine ümbritsevasse ei ole eriti efektiivne. Selleks, et olukorda mõista on kasulik astuda teisele poole joont. See tähendab, et tuleks püüda mõista kuidas teised olukorda näevad ja tajuvad.

  1.      Võtad kõike isiklikult

Äärmiselt mürgitav on mõelda, et kõik, mis ei lähe nii nagu soovid on suunatud sinu vastu. Kui jääd maha bussist, siis sellepärast, et bussijuht tahtis sulle halba teha. Kui satud poes kõige aeglasemasse järjekorda, siis sellepärast, et sul ei vea ja kassapidaja tahab sind kiusata. Kui telefonikõne katkeb või telefoni ei võeta vastu, siis sellepärast, et sinuga ei taheta rääkida jne jne Tegelikult on iga olukord mingite asjaolude kokkulangevus ja mõelda, et kõik on just sinuga seotud on üpriski ruineeriv kui mitte öelda tervist kahjustav.

  1.      Pidev probleemide otsimine

Sinu sõber tutvustab sulle oma uut kaaslast ja selle asemel, et inimest tundma õppida, hakkad sa otsima tema vigu. Sinu töökaaslane ostab uue auto ja selle asemel, et õnne soovida, hakkad rääkima sellest, et selle raha eest oleks ka parema auto saanud ning tood välja kõik miinused ja ohud, mis selle ostuga kaasnevad.

  1.      Kas kõik või mitte midagi

Sa suunad end pidavalt ebaõnnestumiste poole, sest sinu seatud eesmärgid ületavad suurel määral seda, milleks sa võimeline oled. Ole rahul sellega, mida sa suudad ja pööra tähelepanu oma saavutustele, mitte sellele, mida sa ei suuda.

  1.      Kadedus

See on pideva mõtetes võrdlemise (v.t punkt 2) tulemus. Kadestad kõiki, kes on saavutanud või kes omavad midagi, mida sul ei ole.  Tunne rõõmu sellest, mis sul on ja nendest, kes on sinu ümber. Ära raiska oma energiat kadedusele. Ainuke, kes siin kaotab, oled sina ise.

  1.      Lõpeta mõtlemine ja hakka elama

Õpi olema hetkes, mitte oma peas. Väga tihti jääme me kinni ülemõtlemisse, selle asemel, et hetke nautida. Kui sul on raskusi keskendumisega – näiteks ei suuda sa välietendust nautida, sest kohe võib sadama hakata jne, siis on soovitav hakata tegelema näiteks jooga või muu sellisega, mis on ülesehitatud keskendumisele.

  1.      Järeldused ilma otseste tõenditeta.

Tihti kipume tegema järeldusi enne kui teame, mis tegelikult juhtus. Näiteks hilineb keegi koosolekule ja sinu esimene mõte on, et ta ei viitsinud üles tõusta või tal puudub kohusetunne. Järeldad ilma, et tegelikult teaks, mis juhtus.

10.      Kui mul oleks võimalik vaat siis ma alles teeksin

Ära mõtle välja vabandusi, miks sa midagi tehtud ei saa vaid hakka oma unistusi teostama. Selle üle, et sul pole raha reisimiseks võib viriseda lõputult. Asuta oma reisifond ja hakka sinna raha koguma. Nii oled astunud sammu oma unistuse täitumise poole.

Kas Sina oled õnnelik!?

Soeta Teazy tervisetooted siit!