Kui palju tuleb päevas tarbida vedelikku

Vesi on inimesele otseselt eluks vajalik ja ilma veeta suudab inimene vastu pidada umbes nädala. Vett on eelkõige vaja toidu seedimiseks, ainevahetuse jääkproduktide väljutamiseks, kehatemperatuuri reguleerimiseks, ainete sünteesiks ja ainete transportimiseks organismis.

Tänapäevase elustiiliga kaasneb sageli ka organismi veepuudus. Kiire elustiil ja hoolimatu toidusedeli tulemuseks on tihti see, et organismi koguneb liigsel hulgal happelisi ainevahetuse vaheprodukte ja mürke. Selleks, et need organismist väljutada on vaja tarbida piisaval hulgal vedelikku.

Vedelikku tuleb tarbida regulaarselt ja enne kui tekib janu tunne, sest siis on juba tegemist tõsise vedeliku puudusega. Veepuudus võib põhjustada nii füsioloogiliste ja füüsiliste funktsioonide halvenemist. Näiteks ka peavalu ja väsimus võivad olla veepuuduse sümptomid.

Inimese personaalne veevajadus sõltub nii vanusest, tööst, mida inimene teeb, tema tervislikust seisundist kui ka kuumast ilmast ja tehtud füüsilisest tööst.

Tervise arengu instituudi toitumisekspert Tagli Pitsi selgitab, et inimese organismi veevajadus on 28-35 milliliitrit kehakaalu kilogrammi kohta.«Näiteks on 60 kilo kaaluva inimese päevane veevajadus 2,4 liitrit. Põhikoguse sellest veest saame toiduga – puu- ja köögiviljadest, supist, teest, mahladest ja muudest jookidest. Vee, mineraalvee või (puuvilja) taimetee (näiteks Teazy toim.) osakaaluks võiks jääda ligikaudu 1-1,5 liitrit vett päevas. (tarbija24.ee)