Võimas valgumüüt

Anthony Robbins ütleb oma raamatus „Sisemine jõud“, et kunagi pole öeldud suuremat valet kui see, et inimene vajab kõrge valgusisaldusega menüüd, et säilitada optimaalne tervis ja heaolu.

Maailma kõige geniaalsem turundusplaan on panna inimesed uskuma, et nad surevad, kui nad teatud toodet ei osta. Täpselt nii on tehtud ka valguga.

MÜÜT: Valke on vaja energia taastootmiseks

Energiat saadakse aga kõigepealt puuviljade, juurviljade ja idude glükoosist, seejärel tärklisest ja siis rasvast. Valgust ei saa me seda kunagi.

MÜÜT: Valgud aitavad vastupidavust suurendada

Liigsed valgud annavad organismile liigset lämmastikku, mis tekitab väsimust. Valke täistopitud atleetvõimlejad ei ole just eriti silmapaistvate maratonijooksjate võimetega. Nad on liiga väsinud.

MÜÜT: Valkude abil tekivad tugevad luud

Asi on vastupidi. Liiga suurt valkude hulka organismis seostatakse hoopis osteoporoosi, luude pehmenemise ja hõrenemisega. Kõige tugevamad luud on taimetoitlastel.

MÜÜT: parim viis saada valke on süüa liha

Kusihape on üks organismi jääke ehk eritusprodukte, mis on tekkinud elusrakkude toimimisest. Neerud eraldavad kusihappe vereringest ja saadavad selle põide, et see väljuks koos kusiainega uriinina. Kui kusihapet koheselt ja põhjalikult kehast ei eemaldata, siis koguneb ülejääk keha kudedesse, et hiljem tekitada luuvalu või põiekivisid, rääkimata sellest, kui halb on see neerudele.

Keskmises lihatükis on 14 graani kusihapet. Organism aga suudab päeva jooksul kõrvaldada ainult 8 graani. Peale selle annab just kusihape lihale maitse. Koššertoidust on see eemaldatud – maitske seda liha enne maitsestamist. Siit küsimus, kas tahate enda kehasse seda hapet, mis muidu väljub uriinina? Samuti sisaldab liha rohkelt roiskbaktereid.

Neil, kes kuidagi ei suuda lihasöömisest loobuda, peaksid hakkama tähelepanu pöörama liha päritolule. Et loom oleks kasvanud ikka karjamaal ja et talle ei oleks söödetud kasvuhormoone ega DES-i (dietüülstilbestrool). Samuti tasuks piirata söödava liha kogust.

MÜÜT: Piim on kasulik valguallikas

Kui te soovite oma organismi ummistada, siis jooge piima. Põhjus on selles, et lehmapiima valke suudavad korralikult omastada vaid vähesed täiskasvanud. Lehmapiima peamine valk on kaseiin, mida lehma ainevahetuses on vaja selleks, et loom oleks terve. Kuid kasiin ei ole just see, mida inimesed vajavad. Uuringud on tõestanud, et nii imikutel kui ka inimestel on kaseiini omastamisega suuri probleeme. Imikutel jääb seedimata lausa 50% kaseiinist. Need osaliselt seedimata valgud satuvad sageli vereringesse ja ärritavad kudesid, tekitades vastuvõtlikkust allergeenidele.

Uuringutes on selgunud ka, et inimestel, kes joovad päevas kolm, neli või viis klaasi piima, omavad madalamat verekaltsiumi taset kui teised, kes seda ei tee. Tegelikult saab kaltsiumit paremini kui piimast näiteks rohelistest aedviljadest, pähklitest ja kaalikatest. Paljud eksperdid on veendunud ka, et enamiku inimeste mure kaltsiumi ärast on üldse alusetu.

Mis on piima peamine mõju organismile? See muutub ummistavaks ja lima tekitavaks massiks , mis kõveneb peensooles, ummistab seda ja jääb sinna igale poole kinni, muutes organismi talituse raskemaks.

Mida teie nendest müütidest arvate?

Kui lugu pani mõtlema, siis tee organismile üks tõhus puhastuskuur Teazy 28 päeva teatoxiga

Loe ka: 7 põhjust, miks kaalulangetamine ebaõnnestub ja Toiduained, mis panevad rasvad põlema